citati iz biblije
Istinom me svojom vodi i pouči me, jer ti si Bog, moj Spasitelj: u tebe se pouzdajem svagda.

(Psalam 25:5)

kontakt
BILTEN ŽUPNE ZAJEDNICE SV. KRIŽA - OGULIN
ZA LIPANJ 2011.

GODINA VIII - BROJ 6 (80)

Blagoslovljeno vrijeme - Zajedno u Kristu

Ovogodišnji mjesec lipanj najlakše je opisati kao blagoslovljeno vrijeme koje nam Bog daruje. Slavimo uzvišene tajne naše vjere, počevši s blagdanom Uzašašća. Četrdeset dana od Uskrsa vjernička duša ispraća uskrslog Spasitelja u njegovu povratku Ocu nebeskom. Isus se vraća u svoju slavu i potvrđuje uskrsnu nadu čovjeku, da smo pozvani na život zauvijek, život u Bogu koji ne zna zalaza. U Isusu Kristu proslavljena je ljudska narav po snazi Božjoj uzdignuta iznad zakonitosti zemlje i prolaznosti ovoga svijeta.

U toj nadi i sili Božjoj dolazi nas učvrstiti sam Petrov nasljednik,Kristov namjesnik na zemlji papa Benedikt XVI. Živa su sjećanja na susret s blaženim papom Ivanom Pavlom II. na Hipodromu 1994. u jeku Domovinskog rata, u Mariji Bistrici kada je blaženim proglasio kardinala Alojzija Stepinca 1998. Susret na Delti u Rijeci 2003. kad je već kao poodmakle dobi, drhtavim glasom hrabrio: «Iz Evanđelja crpite sigurnost svojih zemaljskih koraka!» Blaženi Ivan Pavao II. otvorio je ljudska srca i sve ih čvrsto zagrlio, a Petar naših dana, Benedikt XVI. dolazi ta srca ispuniti spoznajom i snagom vjere. Ni sadašnji Papa ne krije koliku privrženost gaji našem Hrvatskom narodu i koliko se raduje susretu. Nedjeljni «Angelus», tj. Kraljice neba, koji bi papa molio sa svog prozora da je u Rimu, ove će nedjelje moliti s nama, na Hipodromu za cijeli svijet.

Već nedjelju nakon susreta s Benediktom XVI. slavit ćemo rođendan Crkve, silazak Duha Svetoga nad apostole, slaviti sakrament krizme za 91 krizmanika naše župne zajednice. Još jedna generacija prima pečat darova Duha Svetoga da ih nosi kroz život kao trajni izvor životne snage i svjedočenja. Koliko će u tome uspjeti zavisi od svih nas, ali ponajviše od njihove osobne otvorenosti poticajima Duha i koliko će dopustiti da ih on vodi.

Kraj školske godine nova je prilika prepoznati Božje darove, osvrnuti se na uspjehe i reći Bogu «Hvala!» za još jednu godinu rasta u znanju, dozrijevanju, spoznajama, ali i u prijateljstvu, dobroti, miru i zajedništvu. «I milost Gospodina našega preobilovala je zajedno s vjerom i ljubavlju, u Kristu Isusu.» napisa sv. Pavao svom prijatelju Timoteju (1Tim 1,14).

Prema kraju mjeseca dolazi veliki blagdan Tijelova, blagdan proslave Isusove prisutnosti u tajni svete euharistije. Ostao je s nama, po svom obećanju, do konca svijeta. Daje nam kruh s neba, rajsku hranu kojom već sada postajemo dionici nebeskog života. U procesiji na blagdan Tijelova blagoslovit ćemo naš grad, da Njegova prisutnost bude što očitija i u našem svagdašnjem životu.

Radovat ćemo se što imamo slobodnu domovinu Hrvatsku i proslaviti Dan državnosti, a potom utjecati se zagovoru svetaca koji u našoj župi imaju crkve podignute Bogu na slavu, a svetima u čast: sv. Anti u Hreljinu i sv. Petru i Pavlu. Svjedoci i mučenici od kojih nam je toliko toga moguće naučiti. Oni nas hrabre svojim primjerom da svetost nije nedostižna, nego je dar Božji koji ispunja otvoreno ljudsko srce.

Toliko razloga da slavimo Boga, osjetimo njegovu prisutnost i živimo darovane blagoslove, ako ustrajemo zajedno u Kristu!

> 7. Uskrsna nedjelja – 5. lipnja – sv. mise u 7.30, 9 i 18.30h
POHOD PAPE BENEDIKTA XVI. HRVATSKOJ

> SLAVLJE SVETE KRIZME,
nedjelja, 12. lipnja 2011.,
NA BLAGDAN SILASKA DUHA SVETOGA – u 18.30h

> TIJELOVO, četvrtak, 23. lipnja - sv. misa i procesija u 10.30 sati

PAPE I HRVATI TIJEKOM POVIJESTI
      Prvi kontakti Hrvata s papinstvom zbili su se ubrzo nakon njihova doseljenja, za vrijeme pape Ivana IV. (640.-642.). Mnogi misle da je on iz Salone. Taj papa poslao je opata Martina u Istru i Dalmaciju da otkupi moći dalmatinskih mučenika. Poslije ih je pohranio u krstionicu kraj Lateranske bazilike. O tome i danas svjedoče slike na mozaicima u toj krstionici. Bizantski car Konstantin Porfirogenet sredinom 10. stoljeća u svom djelu «O upravljanju carstvom» govori da su Hrvati sklopili savez sa Sv. Petrom kako oni neće nikoga napadati, a ako njih netko napadne branit će ih Bog i Sv. Petar. Kardinal Kuharić je često znao reći da se ta pomoć Božja i sv. Petra (pape) jasno očitovala u vrijeme Domovinskog rata.

Nakon što je 879. knez Branimir zavladao Hrvatskom kneževinom, poslao je pismo papi Ivanu VIII. s molbom da prizna njegovu vlast i da blagoslovi Hrvatsku. Papa Ivan VIII. Učinio je to pismom od 7. lipnja u kojem priznaje Hrvatsku a Branimiru «zemaljsku vlast» (principatum terrenum). To je imalo snagu priznanja najviše crkvene i svjetovne vlasti. Godine 1075. Grgur VII. šalje po svom izaslaniku opatu Gebizonu kraljevsku krunu Dmitru Zvonimiru. Zvonimir je okrunjen u crkvi Sv. Petra u Solinu. Tom prigodom hrvatski kralj se obvezao «u svemu i svuda čuvati vjernost Apostolskoj Stolici». A 1177. godine papu Aleksandra III. nevrijeme je na putu prema Veneciji bacilo na drugu stranu Jadrana. Tako je 12. ožujka dospio u Zadar. Zadrani su ga dočekali glasnim hvalama i pjesmama na hrvatskom jeziku. To je prvi slučaj da je jedan papa stao na hrvatsko tlo.

Papa Inocent IV., 31. ožujka 1248. daje povlasticu senjskom biskupu Filipu da može glagoljati gdje god postoji taj običaj. To znači da ubuduće to dopuštenje neće vrijediti samo za niži, nego i za najviši kler. Time su postavljeni preduvjeti za «zlatni vijek hrvatske glagoljske kulture» koji završava glagoljskom tiskarom modruškog biskupa Šimuna Kožičića Benje u Rijeci 1531.

U vrijeme turskih napada, pape su slali često pomoć ugroženoj Hrvatskoj. Nakon što je 1870. srušena Papinska država, a područje uključeno u Talijansku kraljevinu, pape nisu izlazili iz Vatikana. Tu praksu prekinuo je Ivan XXIII. (1958. – 1963.). Prvi njegov izlazak bilo je hodočašće u Loreto. Nakon toga papinski posjeti pojedinim mjesnim Crkvama i državama postali su sastavni dio uprave pojedinih papa. Posebno se u tome ističe Ivan Pavao II. koji je imao preko 100 izlazaka, odnosno pohoda.

Ivan Pavao II. tri je puta posjetio Hrvatsku. Prvi pohod bio je 10. i 11. rujna 1994. pod geslom: «Papa je s Vama!» Ta poruka bila je itekako snažna u ono ratno vrijeme. Tada je na Hipodromu u Zagrebu održan najveći skup Hrvata u njihovoj povijesti. Imao je susret veliko značenje za odnose između Crkve i države Hrvatske jer su tri godine poslije potpisani poznati Ugovori. Drugi put bilo je to od 2. do 4. listopada 1998. pod geslom: «Bit ćete mi svjedoci!» Tada je papa u okviru slavlja u Bistrici proglasio blaženim Alojzija Stepinca kao vjernog svjedoka (mučenika) u vrijeme komunističkih progona. Poslije toga slavlje se nastavilo u Splitu (Žnjan), a posjetio je Svetište Gospe od Otoka.

Treći put to je bilo od 5. do 9. lipnja 2003. pod geslom: «Obitelj – put Crkve i naroda!» S narodom se susreo na četiri mjesta: U Dubrovniku, gdje je proglasio blaženom s. Mariju Petković. Potom je slavlje bilo u Osijeku, Rijeci i Zadru. Ivan Pavao II. u Rijeci je blagoslovio mnoge kamene temeljce za crkve u gradnji. Među njima bila su tri za naše crkve: Bl. Alojzija Sepinca u Ogulinu, Marije Majke Crkve u Plitvicama i Crkve hrvatskih mučenika na Udbini. Na pročelju prema Krbavskom polju na ovoj zadnjoj crkvi bit će tri mozaička medaljona papa koji su najviše značili za Hrvate i Hrvatsku. Uz Ivana VIII., koji je 879. priznao Hrvatsku, i Grgura VII., koji je 1075. poslao krunu kralju Zvonimiru, tu je i Ivan Pavao II. koji je za Hrvate učinio više od svih drugih i kojemu će Hrvati ostati trajno zahvalni. Inače je i povod za gradnju Crkve hrvatskih mučenika dao isti papa kada je na pragu trećeg tisućljeća pozvao sve narode da popišu i časte svoje mučenike. Njegov spomenik stajat će pred glavnim ulazom u tu Crkvu.

Benedikt XVI. bit će u Hrvatskoj 4. i 5. lipnja ove godine. Njegov pohod je pod geslom: «Zajedno u Kristu!». U ovom «glavinjanju i bauljanju Hrvatske», kako netko reče, potrebna nam je jaka kohezijska snaga koja će nas povezati da budemo i da se osjećamo zajedno - jedinstveni. Papa će se najprije susresti u Hrvatskom narodnom kazalištu s predstavnicima kulture i gospodarstva, zatim na Jelačićevom trgu s mladima, a idućeg dana Hrvati vjernici okupit će se ponovno na Hipodromu da pozdrave Petra naših dana, Benedikta XVI, i da ga slušaju i s njime slave Boga. (biskup gospićko-senjski Mile Bogović)

Obavijest za hodočasnike na susret s Papom
Mladi polaze u subotu, 4. lipnja, u 11 sati autobusima ispred župnog ureda. Smješteni su na Velesajmu. Sudjeluju na molitvenom bdijenju s Papom na Trgu bana Jelačića. Program traje do 22 sata, potom se vraćaju na Velesajam, gdje će prenoćiti i sutradan sudjelovati na misi. Povratak je s Velesajma oko 14.30 sati.

Hodočasnici iz ogulinskog dekanata putuju vlakom koji kreće iz Ogulina, u nedjelju, 5. lipnja, rano ujutro, u 4.19h, a stiže u Zagreb oko 6.30h. S Glavnog kolodvora pješice idu do Hipodroma (oko 3. km). Sve hodočasnike se poziva da na Hipodrom dođu do 8 sati. Sv. misa počima u 10 sati. Nakon mise i molitve Kraljice neba u podne bit će dosta vremena da se dođe na Glavni kolodvor s kojega vlak za Ogulin kreće u 15.20h. Dolazak u Ogulin predviđen je u 17.30h. Na Hipodrom neće biti dozvoljeno unijeti kišobrane, staklo, oštre predmete, transparente i alkohol, što piše i na svakoj ulaznici. Ulaznice imaju jasno određen broj i boju polja na Hipodromu.

U nedjelju, 5. lipnja u našoj župi biti će sv. mise samo ujutro u 7.30, u 9 sati i večernja misa u 18.30 sati. Mise u 10.30 i u Hreljinu, ove nedjelje neće biti.

PRIPREMA ZA KRIZMU – RODITELJI I KUMOVI

Na večernjoj misi blagdana Duhova, u nedjelju 12. lipnja, u 18.30h naš otac biskup mons. Mile Bogović podjelit će sakramenat sv. Krizme za 91 krizmanika.
U tjednu prije slavlja, točnije u srijedu – 8. lipnja u 17.00 sati biti će sveta ispovijed za roditelje i kumove – na raspolaganju će biti više svećenika. Poslije ispovijedi biti će sveta misa u 18.30 sati i molitva klanjanja pred Presvetim za naše krizmanike i njihove obitelji. Krizmanici dolaze na svetu misu te večeri, a nakon mise i klanjanja u 19.30 biti će susret krizmanika s ocem biskupom dr. Milom Bogovićem. Na tom susretu vrši se posljednja provjera pripravljenosti naših krizmanika.

Sveta ispovijed za krizmanike biti će u subotu, 11. lipnja, u 10 sati. U koliko bi netko od roditelja i kumova bio spriječen doći na ispovijed u srijedu, neka dođe na sv. ispovijed u subotu zajedno s krizmanicima.

Zahvalnice za kraj školske godine
      U ponedjeljak, 13. lipnja u 8 sati u crkvi će se okupiti viši razredi (od 5. – 8.) obiju osnovnih škola, dok će u 13.30 sati u crkvu na Misu zahvalnicu doći naši najmlađi đaci (od 1. – 4. razreda) obiju osnovnih škola.

Za obje srednje škole zahvalna Služba Božja bit će u utorak, 14. lipnja u 8 sati.

Sveta misa u Hreljinu, na blagdan Sv. Ante bit će u 18.30 sati. Autobus iz Ogulina kreće u 17.30 sati, ispred župnog ureda. Te večeri nema mise u župnoj crkvi.

Blagdan TIJELOVA u našoj župi oduvijek se svečano slavi. Vjerujemo da će tako biti i ove godine. Misa s procesijom biti će prijepodne u 10.30 sati. Obnovili smo tradiciju da prvopričesnici u bjelini idu pred Presvetim i posipaju cvijećem stazu kuda se nosi Presveto. Nadamo se da će se ta tradicija nastaviti i ove godine.

Mjesec ćemo zaključiti slavljem blagdana Sv. Petra i Pavla u crkvi Sv. Petra. Taj dan nema misa u župnoj crkvi. Na prijepodnevnoj misi pridružit će nam se Hrvatska vojska iz vojarne Sv. Petar, a večernju misu predvodit će fra Slavko Antunović, župnik iz Plaškog i Saborskog.

KALENDAR ZA MJESEC LIPANJ 2011.

1. srijeda - Klanjanje nakon mise – pripremaju mladi
2. četvrtak - UZAŠAŠĆE GOSPODINOVO - sv. mise u 9 i u 18.30 sati
3. petak - Prvi petak – ispovijed od 17.30 sati
4. subota - POLAZAK MLADIH NA SUSRET S PAPOM U 11 SATI
5. NEDJELJA - 7. Uskrsna – sv. mise u 7.30, 9 i u 18.30 sati
6. ponedjeljak - Ispovijed i pouka za obitelji koji krste djecu u lipnju – u 18h