citati iz biblije
Neka knjiga Zakona bude na ustima tvojim: razmišljaj o njoj danju i noću, kako bi vjerno držao sve što je u njoj napisano: samo ćeš tada biti sretan i uspjet ćeš u pothvatima.

(Jošua 1:8)

naslovnica
novosti
povijest
linkovi
ostalo
kontakt
BILTEN ŽUPNE ZAJEDNICE SV. KRIŽA - OGULIN
ZA LIPANJ 2012.

GODINA IX - BROJ 6 (92)

        EUHARISTIJA U NAUMU SPASENJA od Abrahama, preko Mojsija i Izlaska do Isusovih čudesa i događaja posljednje Večere, do Kristova Uskrsnuća i slavlja Crkve koje vodi put blažene vječnosti zauvijek.

        Katekizam nas poučava: (1333) U središtu euharistijskog slavlja nalaze se kruh i vino, koji, izgovaranjem Kristovih riječi i zazivom Duha Svetoga, postaju Kristovo Tijelo i Krv. Crkva, vjerna Gospodinovu nalogu, njemu na spomen, i sve do njegova slavnog povratka, nastavlja činiti ono što je on učinio uoči svoje muke: «Uze kruh», «Uze času punu vina». Znakovi kruha i vina, i nakon otajstvene pretvorbe u KristovoTijelo i Krv, i dalje označuju dobra stvorenog svijeta. Zato u prinošenju darova zahvaljujemo Stvoritelju za kruh i vino, plod «rada ruku čovječjih», ali ponajprije «plod zemlje» i «plod trsa», darova Stvoriteljevih. Tako u prinosu Melkisedeka, kralja i svećenika, koji je «iznio kruh i vino» pred Abrahama (Post 14,18), Crkva vidi proročku sliku svoga prinosa.

       Promatrajući cijelu povijest spasenja, cijelu objavu Božju u Sv. pismu, Crkva još u doba Abrahama prepoznaje pralik euharistije. Naime kralj Melkisedek donosi Abrahamu kruh i vino. Ime toga kralja znači «kralj pravednosti». Već tada znakovi kruha i vina pokazuju se kao znak saveza, prijateljstva, života i životne radosti. Abraham iščekuje da se ostvare Božja obećanja, a ovi znakovi to već tada potvrđuju.

      (1334) U Starom savezu kao žrtva zemaljskih prvina bili su prinošeni kruh i vino, u znak zahvalnosti Stvoritelju. No u povezanosti s događajem Izlaska iz egipatskog ropstva ti plodovi poprimaju novo značenje: beskvasni kruh naime, koji su Židovi svake godine blagovali na blagdan Pashe, podsjeća na žurbu izlaska i oslobođenja iz Egipta; zatim spomen mane u pustinji uvijek će Izraela podsjećati da on živi od kruha Božje riječi. Svagdašnji kruh, konačno, plod je Obećane zemlje, jamstvo Božje vjernosti obećanjima. «Čaša blagoslovna» (1 Kor 10,16), koja se pila na kraju židovske Pashalne večere, blagdanskoj radosti vina dodaje dimenziju vječnosti, to jest mesijansko iščekivanje obnove Jeruzalema. Isus je ustanovio Euharistiju dajući blagoslovu kruha i čaše novo i konačno značenje.

        U Božjem naumu spasenja kao da sve vodi prema euharistiji i sve u njoj doživljava svoj vrhunac. Posebno je važan događaj izlaska iz Egipta. Tamo su posljednje večeri pred izlazak Izraelci jeli beskvasni kruh jer im je Bog po Mojsiju naredio da budu spremni poći u obećanu zemlju. Kruh se nema kada uskvasati, treba ga pojesti žurno i vjerovati da će ih baš te noći Bog izbaviti iz Egipta. Novi događaj na putu u obećanu zemlju bila je mana u pustinji. Na svom putu oni bi pomrli od gladi da ih Bog nije hranio manom – kruhom s neba koji je svaki dan padao oko njihovih šatora. Mogli su ga uzeti samo za jedan dan, ne nagrabiti više – jer bi se pokvario. Takav pristup tražio je vjeru da ih Bog ni jednog dana neće zaboraviti, da će ih svakodnevno hraniti i voditi do konačnog spasenja. …

>SLAVLJE PRVE PRIČESTI, nedjelja, 3. lipnja – u 10.30 sati
>TIJELOVO, četvrtak, 7. lipnja - sv. misa i procesija u 10.30 sati
>SV. ANTE, 13. lipnja – Hreljin – svečana misa u 19 sati

 

       Na brdu Sinaju gdje je Bog sklopio Savez sa svojim izabranim narodom, kada su dobili ploče zakona, navodi se kako su pred Bogom jeli i pili, kao da su imali Gospodina za svog sustolnika. Cijeli događaj sklapanja saveza (Izl 24,1-11) vodi prema obrednoj gozbi u kojoj narod sluša Božju Riječ i prihvaća, te obećava da će ju živjeti. Mojsije tada oltar i narod škropi krvlju jer su Bog i njegov narod životom povezani. Tada je to bila krv žrtvenih životinja, a u Novom Savezu bit će to krv jedinorođenog Sina Božjega, jedinog žrtvenog jaganjca koji oduzima sve grijehe svijeta.

     U Isusovom naviještanju nižu se novi znakovi euharistije prije negoli će se ona dogoditi na Posljednjoj večeri: (1335) Čudesno umnažanje kruhova, kad je Gospodin izgovorio blagoslovnu molitvu te razlomio kruh i po učenicima razdijelio da nahrani mnoštvo naroda, predoznačuje preobilje ovoga jedinstvenog kruha, njegove Euharistije. I znak vode pretvorene u vino u Kani, već navješćuje čas Isusove proslave. Očituje ispunjenje zaručničke gozbe u Očevu kraljevstvu, gdje će vjernici piti novo vino znak vječne radosti i spasenja zauvijek.


    MJESEC LIPANJ 2012. U NAŠOJ ŽUPI SV. KRIŽA

Ovaj mjesec obiluje radosnim slavljima i velikim svetkovinama naše vjere. Prva nedjelja u mjesecu posvećena je prvoj i najvećoj tajni naše vjere: tajni Presvetog Trojstva. Vjerujemo u jednog Boga, koji se objavio kao trojedini: Otac Stvoritelj – Sin Spasitelj i Duh Sveti – Branitelj. Bog jedini objavio nam se kao jedinstvo ljubavi triju Božanskih osoba.

    Upravo te nedjelje, 3. lipnja slavimo Prvu svetu pričest za 89 ovogodišnjih prvopričesnika, na sv. misi u 10.30 sati. Dan prije, u subotu, prvopričesnici će pristupiti prvoj svetoj ispovijedi u 9 sati i imati generalnu probu samog slavlja.

     Što znači Prva pričest i općenito euharistija, sv. misa, u životu svakog istinskog vjernika? Svaki dio svete mise duboko je osmišljen iprotkan vjerom i tradicijom. Predstavlja živi dijalog bilo predvoditelja s vjernicima, bilo svih zajedno s Bogom. Najbitniji stav je svjesno sudjelovanje i stavljanje duše u Božju prisutnost. To činimo u zajedništvu vjere svih nazočnih. Naše se molitve ujedinjuju u jedinstven prinos Bogu. Ujedinjeni smo kao zajednica vjernika u osluškivanju Božje Riječi, u traganju za njezinom porukom svima nama i svakom ponaosob. Euharistija nas ujedinjuje u našem zajedničkom prikazivanju darova kruha i vina. S tim darovima svi nazočni vjernici Bogu na oltar prinose sama sebe, svoje molitve i zahvale. U Božjoj prisutnosti duša se ispunja miromi zato ga rukovanjem dijelimo jedni drugima s istinskom željom da taj mir nosimo u sebi, u naš svagdašnji život. Pomireni s Bogom i međusobno, možemo primiti Tijelo Kristovo, hranu besmrtnosti, hranu milosti Božja koja se želi nastaniti u nama. Završnim blagoslovom odlazimo iz Božje kuće, hrama, da bi noseći milost Duha Božjega u sebi i sami postali hram, te bili svima koje susrećemo svjedoci i prilika da susretnu Spasitelja. To je naša misija, naše vjerničko poslanje nakon svete mise.

    Tko jednom istinski doživi susret sa živim Bogom u Euharistiji, tome više ne trebaju objašnjenja zašto valja ići na sv. misu ili zašto je nedjelja poseban dan, Dan Gospodnji, po kojem Svemogući posvećuje i blagoslivlja cjelokupno naše postojanje i sve naše odnose. Naši maleni prvopričesnici uključuju se u trajnu mogućnost prijateljevanja s Bogom po Kruhu s neba. Taj dan je početak nove dimenzije vjere u njihovom životu, za cijeli život.


      BLAGDAN TIJELOVA – četvrtak, 7. lipnja – sv. misa u 10.30h - procesija
     Katekizam nas poučava: (1350) Prikazanje darova (ofertorij): na oltar se, ponekad u mimohodu, donose kruh i vino što će svećenik u Kristovo ime prikazati u euharistijskoj žrtvi, u kojoj će postati Kristovo Tijelo i Krv.      (1352) Anafora: S euharistijskom molitvom, zahvalnom i posvetnom, stižemo u srce i na vrhunac slavlja: U predslovlju Crkva zahvaljuje Ocu po Kristu u Duhu Svetome za sva njegova djela, za stvaranje, otkupljenje i posvećenje. Tako se cijela zajednica pridružuje neprekidnoj hvali nebeske Crkve, anđela i svih svetih, koji Bogu triput Svetomu pjevaju.
   (1353) U epiklezi Crkva moli Oca da pošalje svoga Svetoga Duha (silu njegova blagoslova) na kruh i vino da, njegovom snagom, postanu Tijelo i Krv Isusa Krista i da sudionici Euharistije postanu jedno tijelo i jedan duh. U izvješću o ustanovljenju Euharistije snaga Kristovih riječi i djelovanja te sila Duha Svetoga, sakramentalno, pod prilikama kruha i vina, uprisutnjuju njegovo Tijelo i Krv, njegovu žrtvu prinesenu jednom zauvijek na Križu.
   Najuzvišeniji blagoslov koji možemo na zemlji primiti, onaj je sa Presvetim oltarskim Sakramentom. Ponijet ćemo ga ulicama našega grada nakon sv. mise u 10.30 sati.


MISE ZAHVALNICE ZA KRAJ ŠKOLSKE GODINE slavit ćemo u utorak, 12. lipnja za osnovne škole Ivane Brlić Mažuranić i Prve osnovne škole. Za više razrede ujutro u 8 sati, a za niže razrede u 16 sati. Srednje škole, Gimnazija Bernardina Frankopana i Obrtnička i tehnička škola misu zahvalnicu slavit će u četvrtak, 14. lipnja u 8 sati. Okupit ćemo se da zajedno Bogu kažemo jedno veliko: Hvala! Toliki primljeni darovi usprkos svim poteškoćama. Rasli smo u dobi i mudrosti, vježbali se u marljivosti, učenju, druženju, upoznavanju. Reći ćemo Gospodinu i riječ: Oprosti! Za sve ono propušteno i nedovoljno iskorišteno vrijeme i darove. Oproštenje i zahvalnost dva su stupa odgoja i dozrijevanja, a mi ih želimo živjeti u odnosu s Bogom i jedni s drugima.


SV. ANTONA PADOVANSKOG posebno častimo u našoj filijali, u Hreljnu. Dvanaest je godina otkako je ondje podignuta crkva sv. Antonu u čast. On nosi titulu najobljubljenijeg i najčašćenijeg sveca u cijelom katoličkom svijetu. Svečanu sv. misu, 13. lipnja u 19 sati predvodit će u Hreljinu vlč. dr. Tomislav Markić iz Zagreba. Autobus ispred župnog ureda kreće za Hreljin u 18.30 sati.
   >> Kako je taj dan srijeda, u župnoj crkvi će biti sv. misa s više zbirnih nakana, ali u 17.30 sati – jedan sat ranije nego inače i neće biti euharistijskog klanjanja.

    PRESVETO SRCE ISUSOVO I SV. BERNARD DELLA MONTAGNA (od planine) ove godine slave se 15. lipnja. Na večernjoj sv. misi u 18.30 pridružit će nam se članovi Hrvatske gorske službe spašavanja i proslaviti svoga zaštitnika.

BLAGDAN SV. PETRA I PAVLA proslavit ćemo svečano kod crkve na Sv. Petru. Prijepodne u 10 sati s nama će biti pripadnici Hrvatske vojske, a poslijepodnevnu misu u 18.30 sati predvodit će vlč. mr. Robert Šreter iz Zagreba.

HODOČAŠĆE U TROŠMARIJU. Proštenje u Trošmariji počima u 20 sati. Autobus kreće u 18.30 sati ispred župnog ureda. Hodočasnici pješice krenut će s pjesmom i molitvom u 16 sati iz župne crkve Sv. Križa.


KALENDAR ZA MJESEC LIPANJ 2012.

1. petak Prvi petak: ispovijed od 17.30 sati
2. subota Ispovijed za Prvopričesnike u 9 sati
3. NEDJELJA PRESV. TROJSTVO - Prva sv. Pričest u 10.30 sati
4. ponedjeljak Međudekanatski susret u Slunju
5. utorak  
6. srijeda Klanjanje nakon mise
7. četvrtak TIJELOVO – MISA I PROCESIJA U 10.30H I VEČERNJA MISA 18.30H
8. petak  
9. subota
10. NEDJELJA 10. kroz godinu
11. ponedjeljak sv. Barnaba, apostol
12. utorak MISE ZAHVALNICE u 8 sati i u 16 sati za osnovne škole
13. srijeda SV. ANTE PADOVANSKI – HRELJIN – SVEČANA MISA U 19 SATIpredvodi misu dr. Tomislav Markić, ZagrebMISA U ŽUPNOJ CRKVI U 17.30H
14. četvrtak MISA ZAHVALNICA ZA SREDNJE ŠKOLE U 8 H
15. petak Presv. Srce Isusovo i sv. Bernard od planine – misa u 18.30 h– zaštitnik planinara i Gorske službe spašavanja
16. subota Bezgrešno srce Marijino
17. NEDJELJA 11. kroz godinu – mise u 7.30, 9, 10.30 i u 18.30 h
18. ponedjeljak BISKUPIJSKI SUSRET MINISTRANATA U OŠTARIJAMA
19. utorak  
20. srijeda Klanjanje nakon mise
21. četvrtak Sv. Alojzije - OBITELJSKA ZAJEDNICA U 19.30 SATI
22. petak  
23. subota
24. NEDJELJA 12. kroz godinu – SV. IVAN KRSTITELJSV. MISE U 8. i 10, TE U 18.30 H - MISA U HRELJINU U 11.30 H
25. ponedjeljak DAN DRŽAVNOSTI
26. utorak  
27. srijeda Klanjanje nakon mise
28. četvrtak  
29. petak SV. PETAR I PAVAO – SV. MISE U 10 i U 18.30 h
30. subota Hodočašće u Trošmariju, hodočasnici pješice kreću u 16 h

 

SVETE MISE:   Radnim danom: u 18.30 sati
Nedjeljom: u 7.30, 9, 10,30 i u 18.30h
HRELJIN - svake nedjelje u 12h
OD NEDJELJE 24. LIPNJA NEDJELJNE MISE
  U 8., 10, 18.30H I HRELJIN U 11.30 H
     
SUBOTOM:   u 10h Ministranti
u 10 h Mali zbor